Gusül Abdesti Nasıl Bozulur, Gusül, yıkanmak demektir. Belirli durumlardan sonra bedeni yıkamak demektir. Önce besmele çekilir, niyet edilir, eller yıkanır, avret yeri yıkanıp temizlenir, sonra güzelce normal abdest alınır. Daha sonra da bütün beden yıkanır. Kur'an'da şöyle buyurulur, \"Cünüp olduysanız boy abdesti alınız\" Kimler gusül abdesti alır? Eşi ile cinsi temasta bulunan, Herhangi bir yolla inzal olan, İslam'a giren, cuma günü namazdan önce erkekler, ölen, hayızdan nifasdan kurtulan, rüya görüp ihtilam olan, elle boşalan yani. Gusül, yıkanmak demektir. Cünüplükten kurtulmak için yıkanmaktır. Gusül abdesti, psikolojik bir rahatlık sağlarken insanın bedenini de rahatlatır. Kılların diplerindeki deliklerin açılmasını sağlayarak solunumu rahatlatır. Özetle gusül abdestini bozan yedi maddeler.
Gusül Abdestini Bozan Maddeler
Önden ve arkadan çıkan şeyler. (Kulağa akıtılan ilaç, ağzından çıksa, idrar yoluna konan pamuk, ıslanıp düşse, kadınların rahme koyduğu ilaç, geri gelse abdesti bozar.)
Ağızdan çıkan necis şeyler. (Ağız dolusu kusmak, kan tükürmek bozar.)
Deriden kan ve irin gibi şeylerin çıkması. (Göz hastalığı sebebiyle, gözünden ağrıyla yaş akması, burnundan veya kulaktan gelen kan ve irinin dışarı çıkması bozar. Maliki'de ise bozmaz.)
Uyumak. (Bir yere dayanıp uyusa, dayandığı şey alınınca düşecek gibi olursa bozulur.)
Bayılmak. (Sarası tutarsa veya delirse abdest bozulur.)
Namazda kahkaha ile gülmek.
Mübaşaret-i fahişe, yani karı koca çıplak olarak avret yerlerini sürtünmek.
Gusül Abdesti Bozan Haller
Cünüplük, cinsi münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun, meninin vücut dışına çıkması boy abdestini gerektirir.
Hayız ve Nifaz (Lohusalık), hayız ve nifas hali sona erince, gusül farz olur.
Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da İmamı Azam ile Muhammed'e göre, gusletmek gerekir. Fakat İmam Ebu Yusuf'a göre gusül gerekmez.
Rüyada, şehvetle ayrılan bir meninin, şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için İmam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır. Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.
Cinsel ilişki halinde, sünnet yerini veya o kadar bir kısmın duhulü ile, buluğ çağına ermiş erkek ve kadının gusletmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri buluğ çağına ermiş ise sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak buluğ çağına yaklaşmıi bir devrede ise yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lazımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.
Uykudan uyunan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır. Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın, meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilam, olduğunu hatırlamadığı taktirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntının şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele İmam Ebu Yusuf'a göredir, İmamı Azam ile İmam Muhammed'e göre, gelen akıntının meni olduğunu anlıyorsa, gusül etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor ve şüpheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. İhtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.
Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilam olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır. Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaati yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise gusletmesi gerekmez. Bunların yaşlığın meni olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, meninin çıkmasına sebep olur.
Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Meni bulacak olsa yıkanması gerekmez.
İdrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca, gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.
Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilam olsa da meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. İmam Muhammed'e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının, yine ona dönmesi ihtimali vardır.
Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilam olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce, başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.
Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı, meni gelmesiyle gusül gerekmez.